יום שלישי, 5 ביולי 2011

איך שומרים על תרבות ארגונית ומונעים שמועות הרסניות בעסק



מנהלים לא אוהבים לפטר – זה גם לא מנומס לדבר על זה. אבל מדובר בדבר שהוא בחירה אסטרטגית של כיוון החברה. העובדים חוששים בתקופה כלכלית קשה זו למקום העבודה שלהם. איך לגרום לעובדים לעבוד בצורה יעילה יותר – לשמור על  תרבות ארגונית נאותה – ולא לעסוק בשמועות על "מי עומדים לפטר" כל היום?

הרבה יותר יעיל לשמור על תרבות ארגונית נאותה מאשר לתת לסרן שמועתי להתרוצץ

זה יעיל בהרבה לעדכן את העובדים תדיר במה קורה ומה הצפי שלכם לגבי  תרבות ארגונית. אין לכם אינטרס שאנשים ידברו כל היום על מה עומד לקרות ולא תוכלו לשלוט בזה. חשוב שיהיו ערוצי תקשורת בין העובדים למנהלים בכל הרמות בצורה בלתי מתווכת. אם ההנהלה לא משתפת – העובדים ימציאו שמועות. שמעדכנים אותם הם מרגישים קשורים ומקורבים לצלחת.

איך לפנות לעובדים

כדאי גם לדבר עם העובדים פנים מול פנים ולא לשלוח מיילים. ככה אתם רואים את הפנים של האדם, אתם יודעים שהוא שמע והבין – ולא שולחים מייל כללי שלא בטוח שהגיע או נוסח כיאות. אחד הדברים החשובים בשיחה כזאת הוא כמובן תיאום ציפיות והסבר שלכם מה עומד לקרות ולמה, אבל בעיקר חשוב להקשיב לעובד. קודם כל לתת פורקן לרגשות שליליים או חששות של העובד – אבל גם כדי לקבל משוב כנה מהעובד, עצות ייעול וכמובן להרגיע אותו שהוא עובד טוב וכולי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה