כל עסק גדול או קטן יכול ליפול אם אין בו תרבות עסקית ברמה גבוהה. הרווחים תלויים על ההתנהלות היום יומית של העסק. יש באיזון העדין הזה הרבה מרכיבים: איכות שירות העובדים, כמות העובדים ומקצועיותם, כמה המנהל קשוב לעובדים וכמובן תכנון עסקי והרמה שלו. חשוב שיהיה ברור וקוהרנטי לעובדים. חשוב לדעת איזה משאבים להשקיע ומתי. תרבות עסקית היא ללא ספק פקטור קריטי בהצלחת העסק.
תרבות ארגונית היא האידיאולוגיה של העסק. ככה הוא רואה את העולם, למטרות מסוימות הוא חותר והאמצעים בהם הוא עושה שימוש. תרבות ארגונית לא קשורה רק לעסק גדול כמו קוקה קולה – אלא גם עסקים קטנים. לכן, גם לעסק קטן כדאי לשכור את שירותיו של מנהל פיתוח עסקי שייתן לו טיפים ויעשה לו סדר בראש. היתרונות של עבודה מסודרת כזאת, הם קודם כל כלכליים. אבל לא רק: היא גם מייצרת כבוד הדדי בעבודה, תחושת שייכות מחוזקת של העובדים + שביעות רצונם, חריצות, שגשוג העסק, מזעור סיכונים, שקט נפשי וכמובן – הגדלת רווחים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה